reklama

Predjarné snež(i)en(kova)ie

Vykračujem si svojimi starými známymi bansko-bystrickými cestami-necestami. Vietor je dnes nepriateľský. Zatína svoje tesáky do mojich líc a vlieva do nich mrazivú červeň.Miestami sa vzduchom mihne chumáč kryštálov vody. S nepokojom sa prehŕňam v mojich vlasoch a uvedomím si, že sa na nich nepochybne vyníma divotvornú účesová kreácia. A potom si spomeniem. Na svoju vlastnoumne zhotovenú definíciu slova strapatosť.Znamená to mať vietor vo vlasoch, aj keď nefúka.Mať poveternostné podmienky priamo na hlave. Byť viditeľne prepojená s vetrom.Pripraviť mu na svojich vlasoch tanečný parket. Táto interpretácia situácie zaberie. A tak v duchu zvesela mávnem rukou nad svojím roztancovaným három a kráčam ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Kráčam a premýšľam. Kde sa stratila jar? Kde sa stratili šteklivé a láskavé lúče prebúdzajúce k životu všetkých ľudských zimných spáčov? Zmrzli na polceste?

Babka „snežienkárka“ si zadudre popod svoj červený nos:"Kúpte si, slečna!"

Zvláštne, dnes sa jej  akosi nedarí svojimi poloskormútenými kytičkami prvých poslov jari  navodiť tú správnu atmosféru.

A mne? Darí sa mi vnášať jar do života ľudí okolo mňa?

Som šípom vystreleným zo slnka, ktorý šteklí kútiky úst človečenstva?

Som jarné kvieťa len podľa dátumu narodenia?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som snežienka, ktorá vyčarí úsmev na tvári dieťaťu i starcovi?

Vnáša moja existencia jarné obrodenie do tohto sveta?

Niekedy som príliš skormútená. Ako tie zmrznuté kytičky. A nechám si svoju radosť vziať obyčajným, no neobyčajne rozšanteným vetrom. Alebo dievčinou s hrubou omietkou na tvári, ktorá investuje milučké a presladené slová do svojho vyobliekaného miniatúrneho palácového pinča, no na ľudí vrčí už zďaleka. A či hlúčikom opilcov v stave totálne mimózy.

Potom sa však na obzore objaví dievčatko, ktoré sa na námestí zničohonič zastaví pri neznámom pánovi a opýta sa:Ujo, môžem pohladkať vášho psíka?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A v obchode sa traja drobci spiknú proti svojej mame, odmietajúcej kúpiť im keksíky a skandujú na plné pusy: „Mami, kúp nám celú Billu!Billu!Billu!“

Do autobusu vpadne rodinky-otec, mama a synček a všetci traja svorne cmúľajú lízatká a držia sa za ruky.

A ja sa pristihnem pri tom, ako sa usmievam.

A túžim po tom, aby sa usmievali aj iní.

Potom ráno otvorím okno dokorán a dovnútra sa vlúdia vzduchové špirály jari. Spevavce pilne koncertujú a bublinky kyslíka nádherne voňajú.

Prichádza jar.

A ja som snežienkou.

Jana Regulyová

Jana Regulyová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoré hľadá a nachádza. Iných aj seba. Seba cez iných, iných cez seba. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu